Tuesday, November 13, 2007

13 mei hari berdarah

pada 13 Mei (huishhhh hari berdarah untuk mak aku dan negara Malaysia tu... ) aku berjaya melihat dunia.Selepas berhempas pulas dengan seluruh kekuatan tenaga aku dengan dibantu tenaga mak aku mem'push'kan aku, maka aku berjaya meloloskan diri dari rahim mak aku...

mak aku kata, masa aku keluar, tergolek (maknanya besar la... walaupun aku ni saiz S jek...tapi skarang dah nak jadi saiz XXXL huhuhuhuuhu)
menurut mak aku (aku tak tau la betul ke dak, kalau mak aku tipu aku aku pun tipu la... tapi mak aku tak reti tipu orang daaa...), sejak aku lahir, aku tak mahu
langsung menyusu (susu ibu da...), mak aku kata aku macam merajuk sebab mak aku pernah ngomel tak puas hati lebey kurang macam ni la... "branak apa lagi tah tua-tua ni..." Jadi mak aku kata mungkin aku ni berasa hati macam mak aku tak sudi la nak lahirkan aku ke dunia ni... pastu siap cakap nak bagi kat abang dia lagik...
tapi mak aku kata bila dah nampak mata bulat aku yang comel nih (hehehehe prasan jap...) sori naik lori la nak bagi kat orang. lagipun mak aku kata dia memain jek cakap camtuh... tak de niat pun. walaupun mak aku tak diberinya pada bapa saudara aku tuh, aku tetap 'dingin' ngan mak aku nih... hehehehehe kecik kecik dah tunjuk sikap sensitip dan degil aku tuh...
mak aku kata aku tak mau kat dia masa kecik-kecik, tido nak tido ngan kakak aku, susu tak minum susu ibu, aku baby 'lembu', minum susu tin. kakak-kakak dan abang-abang aku dulu mana ada merasa susu tin ni (cap apa aku tak tau la pula tapi masa tu dumex la kot?), depa semuanya susu cap gantung aku sorang jek eksyen sikit. Sebab tu lah agaknya aku bukan pelari handalan macam kakak-kakak dan abang abang aku. Dierang semua tenaga superb, aku nih lembik sikit.

No comments: