Saturday, January 5, 2008


27 Disember 2007

Pembunuhan Benazir Bhutto menggemparkan dunia dan sekaligus menambah bebanan tugasku.

Sudahlah berita hanya diketahui jam 9.30 malam terpaksa lah berhempas pulas sampai jam 12 malam semata-mata untuk mendapatkan liputan terbaik berhubung pembunuhan itu.

Tapi tak apa aku bahagia melakukannya....

Malam pembunuhan Benazir aku pulang jam 1 pagi.... Mujur cintaku masih menanti dengan senyuman yang tidak pernah hilang...

Terima kasih B... kerana sentiasa menghargai dan memahami aku...


5 Januari 2007


Hari ini masih lagi berkisar pada cerita pembunuhan Benazir Bhutto. Siasatan masih dilakukan dengan sokongan dan bantuan pasukan penyiasat Scotland Yard.

Berbagai spekulasi timbul berhubung pembunuhan benazir ada yang mengaitkannya dengan kerjaan pakista, Al-Qaedah dan musuh musuh politk yang sentiasa dahagakan kuasa.

Ahhh betapa kuasa menjadikan manusia separuh gila sanggup membunuh...

Tapi bagi aku aku tidak akan mengaitkan pembunuhan Benazir dengan Al-Qaeda kerana sepanjang pengetahuan itu setiap serangan yang dilakukan Al-Qaeda akan diumumkan dan mereka tidak pernah bertindak untuk berselindung atas setiap perbuatan mereka.

Mungkin kerajaan ada perkaitan dalam hal ini... tapi itu hanya pendapat aku.

No comments: